czwartek, 7 lipca 2016

Duet Gayle Forman - rzeczywistość z dwóch perspektyw.

"Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swojego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?"


2 lata temu na ekranach kin pojawił się film "Zostań, jeśli kochasz". Nie ukrywam, że bez tego nie trafiłabym tak szybko na ten duet. Produkcja podobała mi się, jednak nie zostawiła w głowie "tego czegoś" co powoduje, że myślami wracam do tej historii. Mimo wszystko pozytywnie podeszłam do książki. Mogę stwierdzić, że film zawierał wiele szczegółów i bardzo dobre odwzorowywał lekturę.
 Pierwsza książka składała się z licznych retrospekcji i opisu rzeczywistości z perspektywy głównej bohaterki - Mii. Nie widziałam niczego specjalnego w tej historii, dopóki w moje ręce nie wpadła druga książka z tego duetu "Wróć jeśli pamiętasz "

Kolejna część była dla mnie zaskoczeniem. Chociaż spodziewałam się oklepanego happy endu, nie było to tak oczywiste. Po wszystkich wydarzeniach w "Zostań jeśli kochasz" minęły 3 lata. A tym razem rzeczywistość opisuje Adam Wilde, ukochany Mii. Wyjaśnia wszystko czego zabrakło w poprzedniej części, ale również wspomina minione lata oraz opisuje to co dzieje się w jego życiu. Pokazuje to Adama w całej okazałości, bo poprzednia część, skupiała się na Mii.


Te części sprawiają, że poznajemy emocje i życie z dwóch stron, dziewczyny i chłopaka. Dzięki temu dostajemy coś na prawdę prawdziwego, obu realistycznych bohaterów, którzy są różni, i wszystko interpretują inaczej. Uzyskałam " to coś " czego mi brakowało. Prawdziwość tej historii, która po przeczytaniu obu części  poruszy każdego.

Myślę, że żaden tekst nie odda piękna tych lektur, bo o tym każdy musi przekonać się sam,  czytając obie części.









15 komentarzy:

  1. Kocham tę książkę! ♥ Jest ona moją ulubioną, mega mnie wciągnęła, film również wzruszył mnie do łez, niedługo mam zamiar przeczytać drugą część ;)

    ♥♥♥
    Zapraszam do mnie:
    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam tylko ekranizację pierwszej części, ale po twoim opisie mam ochotę sięgnąć po obie książki!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam je, powiem szczerze, że mnie się nie podobały. :/

    paczix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam tylko film i bardzo mi się podobał :) Wiadomo książki przeważnie sa lepsze, może po nią sięgnę i przeczytam :)

    Zapraszam-Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe książki.

    Zapraszam do siebie, jeśli Ci się spodoba zapraszam do obs
    http://emiliamccurdy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Książek nie czytałam, ale oglądałam film. Świetny jest :)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Film mi się bardzo podobał, ale wiadomo - film od ksiązki często się różni :)
    http://kinomaniaaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam i nie oglądałam, ale chyba to zmienię ;)

    Byłabym wdzięczna za kliki
    Mój blog, zapraszam :*
    KONKURS ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam niedawno obydwie te książki, ale "Zostań, jeśli kochasz" zbytnio nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia. "Wróć, jeśli pamiętasz" bardziej mi się podobała ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam obie i polecam :D
    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam pierwszą część, gdyż tyle o niej słyszałam, ale niestety nie przypadła mi ona do gustu.
    FrenchFriesSmile

    OdpowiedzUsuń
  12. ''Zostań jeśli kochasz'' widziałam w sklepach, księgarniach. Chyba przeczytam ;)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Książek nie czytałam, ale miałam okazję obejrzeć ekranizację i stała się ona jednym z lepszych filmów, które widziałam.

    Pozdrowionka
    blogmlodejpasjonatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Niedawno przeczytałam "Zostań, jeśli kochasz", świetna książka! ♥ Drugą część też mam zamiar przeczytać.

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń